marți, 31 martie 2020

Strigăt

      Auuuu! Auuuuu! Te chem, te strig, te implor, deși ecoul glasului tău stă impregnat într-o galeșă moloșeală, aproape inertă, eu îți receptez frivolitatea glasului, dus de zborul unui cocor, revenit parcă la baștină și caută de nebun cuibul, deşi acesta  nu mai e din vara în care a plecat fără a întoarce capul spre gazdele primitoare, care simțindu-se trădate, l-au dat în chirie unor grauri, mult mai statornici și sentimentali.
   Și totuși glasul inimii mele te cheamă, indiferent de blestemul pus în fața destinului ca o prăpastie, te vrea despovărat de griji, de ani, de supărări, pentru a trăi visul unei nopți de vară, departe de ochii treji ai sufletului, care tot mormăie ceva de zile bune. Știu, el se simte cel mai trădat, pe el l-a durut cel mai tare plecare ta,  nu-ți poate ierta infidelitatea ta jovială, purtată de dorul de ducă. El știe doar una: în dragoste, nu e ca la război, unde e permis orice, ci din contra, o iubire  are nevoie de hrană, are nevoie de doi. E nevoie de angajamente sub clar de lună, dar tu ai uitat că jurământul poate avea  doar o patrie, mai ales dacă aceasta a fost martor la dezgolirea ta de păcat.
   Ai ignorat chemarea, zburând ca o nălucă în alte plete zbuciumate de visuri şi trăiri răzlețe, desconsiderând îndemnul meu de-a zăbovi sub Carul Nou, pe motiv că Venus e tot ce te interesează la moment, şi te-ai lăsat purtată de unduirile ei  ca un înger din serile cu poveşti la gura sobei, ignorând că la venirea zorilor, Venus a ta, se va risipi în vid, iar tu va trebui să o ia-i de la capăt. 
   Asta vei face, tinerețe, vei căuta fără încetare satisfacția îmbobocită a unui bulb de floare, neştiind că floare pe care o cauți creşte din semința iubirii vigilente, ce se naşte sub lumina lunii şi apune în umbra unor vise utopice, dacă nu o plantezi în gràdina inimii tale mari.
   Vei trăi deziluzia unei realităţi asemeni mie, care credea în tine şi-n eternitatea ta iluzorie, eram sigură că odată venită, aveai nevoie de iubire şi ți-am dat-o pe toată, doar- doar te vei pitula la umbra inimii mele şi vei savura răcoarea mea feciorelnică ce-mi spăla fața, dar nu, tu ai ales nemurirea, trăită de fiecare dată în alți şi alți ochi.

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ziua în care n-am mai plâns

               imagine: pinterest      Era 4 dimineața, zi de sâmbătă când a urcat în microbusul ce avea s-o ducă pentru prima d...