marți, 2 noiembrie 2021

un pic de bunătate, oameni buni!

   
            Pinterest.com
     Te-ai ciocnit nu o dată cu afirmații de tot felul care inculpa deseori comportamentul sau felul de a fi a celor din preajma ta. Li se aduceau acuze, injurii pentru păcate despre care nici ei nu știau. De asta te-ai convins un pic mai târziu, când ai prins la curaj și ai întors pe toate părțile cauza unui asemenea comportament. Și să vezi, cu stupoare constați că de fapt, cei mai demni de milă sunt tot cei care nedreptățesc oamenii din preajmă, descurajându-le intențiile înainte ca acestea să ia o formă.
     Am fost și eu martoră de multiple ori când trebuia să iau partea avocatului care-și apără cu vehemență clientul sau din contra, poziția juratului imparțial. Dar nici atunci și nici altădată nu am reușit decăt să ajung pe banca acuzaților doar pentru că am vrut să-i dau Cezarului ce e a lui: adevărul.
     Am pledat mereu pentru adevăr, l-am apărat cu ardoare ori de câte ori a fost întemnițat pe nedrept. E drept, apărând fermitatea unui gând, m-am ales, nu o dată și cu tot atâția bolovani pe cap, imensă și imponderabilă povară. Dar, conștientizez, doar așa mi-am putut păstra coloana vertebrală intactă, făcând față slăbiciunilor oacheșe ale adversarilor.
     E greu să schimbi oameni, intenția lor, modul de a percepe lucrurile în plinătatea lor dacă tu însuți te scalzi în două bălți. Pentru că oamenii deseori au nevoie de modele pentru a-și reseta prioritățile, nevoile. Iar poziția ta poate fi exemplu cel mai demn în astfel de situații. Tu poți influența viața celui de lângă tine, celui cu care te împrejmuiești, de aceea trebuie să te îngrijești de valoare gândului pe care îl transmiți, îl redirecționezi către sufletul înnegurat și-nstrăinat de valori.
     Tu poți alege să fii bun, semănând iubire ori să răspândești deznădejde și urgie pe unde treci.  Și una și cealaltă sunt lumi ale noastre în care noi alegem de partea cui să fim - a adevărului îngenunchiat pe la colț de stradă sau a minciunii fardate și risipită prin lume?
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ziua în care n-am mai plâns

               imagine: pinterest      Era 4 dimineața, zi de sâmbătă când a urcat în microbusul ce avea s-o ducă pentru prima d...