Discurs. Concursul Pedagogul anului.
Astăzi sunt fericită și vreau
să împart cu dv această stare de beatitudine, o stare firească pentru cadrul didactic realizat la catedră.
Fericirea zilei de azi, vine, inclusiv, din
bucuria de a împărți cu elevii mei adevărate comori: binele, adevărul, sarcu,
întru edificarea miraculosului templu VIITORUL.
Tudor
Mușatescu spunea „Viitorul unui om, ca şi al unei lumi se construieşte, nu se
visează” . totuși eu am ajuns aici, începând cu un vis, un vis înfiripat
încă din frageda-mi pruncie când mi-am promis că voi fi profesor și nu un profesor
oarecare, ci unul care promovează valori şi idealuri ce ţintesc spre succes,
profesionalism, performanţă şi excelenţă- un professor care se acceptă pe sine
și își ia în serios rolul de personalitate formatoare de opinii, de vieți.
Timpurile pe care le traim, ne obigă să fim
flexibili și să ieșim din zona noastră
de bine Or, cadrului didactic, îi revine cea mai nobilă și cea mai grea dintre
misiune - cea de a forma generația viitorului în strictă corespundere cu
nevoile societății, pentru că o societate are nevoie de tineri motivați, cu o poziție civică demnă,
pe umărul cărora va fi destinul țării. Elevul,
pe care îl formează, trebuie să dețină un sistem integrat de cunoștințe,
abilități, atitudini și valori, dobândite, formate și dezvoltate prin învățare.
De aceea, profesorul de azi, în numele viitorului, va avea grijă să-și adapteze
stilul de predare la particularitățile de vârstă şi nevoile speciale ale
elevului, dar și la ritmul de învăţare şi dezvoltare a acestuia.
„Progresul semnificativ este rezultatul unei curajoase
renunţări la modul tradiţional de a gândi.” (R. Covey) profesorul, în numele viitorului trebuie să dea dovadă de curaj și să renunțe la
tradiționalul clișeic, și să manifeste deschidere pentru perfecţionări, formări,
reorientându-se spre cele mai inovative metode şi tehnici de predare. Pentru că
formabilul să întrunească profilul în corespundere cu societatea de mâine,
demersul didactic va reieși din cei 4
piloni ai educație promovaţi de UNESCO: a şti să înveţi pentru a acumula
cunoştinţele necesare la orice etapă a vieţii, a şti să acţionezi adecvat în
orice situaţie semnificativă de viaţă, a şti să trăieşti şi a sti să
convieţuieşti sau a şti să munceşti împreună cu ceilalţi membri ai societăţii. În
funcţie de această optică, educatorul din învăţământ urmează să îndeplinească
roluri noi.
El
va fi manager al învățării, formator
inovator, cel care știe că
Comunicarea empatică – cea mai importantă aptitudine din viaţă, agent motivator care declanșează și întreține interesul,
curiozitatea și dorința elevilor pentru activitatea de învățare. și nu în
ultimul rând consilier, un observator sensibil, un îndrumător
persuasiv și un sfătuitor care se va preocupa în permanent de starea de bine a
elevilor săi.
În calitatea sa, profesorul va fi tolerant la tot ce este nou, demonstrând atitudine și profesionalism., va fi cel care dă dovadă de responsabilitate, având abilitatea de a da un răspuns sau a face o alegere înţeleaptă, fundamentată pe principii, valori.
Personal, pledez pentru acest tip de comportament, pentru că el influențează pozitiv procesul de învățare și astfel ajungi să te angajezi și-n alte provocări profesionale, care ți-ar aduce satisfacție și motivație.
În numele viitorului voi spune da provocărilor profesionale, preocupându-mă permanent de formarea mea, iar învățarea pe tot parcursul vieții va fi o „zăbavă” asumată conștient și cu placere. Și cum "Copiii sunt mesaje vii pe care le trimitem unor timpuri pe care nu le vom mai apuca." ( Neil Postman), mă declar în totalitate în slujba idealului educațional, cel de a făuri vieți care vor construi ulterior o societate armonioasă, cu oameni morali, integri şi autentici. Cred că este timpul să facem din şcoală un laborator al vieţii, unde copilul de azi, care este conducătorul de mâine, are toate circumstanţele să se dezvolte, să devină inovativ şi să-şi aducă contribuţia la procesul de transformare a societăţii.
În calitatea sa, profesorul va fi tolerant la tot ce este nou, demonstrând atitudine și profesionalism., va fi cel care dă dovadă de responsabilitate, având abilitatea de a da un răspuns sau a face o alegere înţeleaptă, fundamentată pe principii, valori.
Personal, pledez pentru acest tip de comportament, pentru că el influențează pozitiv procesul de învățare și astfel ajungi să te angajezi și-n alte provocări profesionale, care ți-ar aduce satisfacție și motivație.
În numele viitorului voi spune da provocărilor profesionale, preocupându-mă permanent de formarea mea, iar învățarea pe tot parcursul vieții va fi o „zăbavă” asumată conștient și cu placere. Și cum "Copiii sunt mesaje vii pe care le trimitem unor timpuri pe care nu le vom mai apuca." ( Neil Postman), mă declar în totalitate în slujba idealului educațional, cel de a făuri vieți care vor construi ulterior o societate armonioasă, cu oameni morali, integri şi autentici. Cred că este timpul să facem din şcoală un laborator al vieţii, unde copilul de azi, care este conducătorul de mâine, are toate circumstanţele să se dezvolte, să devină inovativ şi să-şi aducă contribuţia la procesul de transformare a societăţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu