vineri, 12 martie 2021

Prisaca cu minuni

                                                           imagine: pinterest
 
Fluturii trăiesc doar o zi pe pământ...

       În plina vara, pe aproape de Moși, mă gândesc că n-ar fi rău să fac o escapadă de  pomină, despre care îmi voi aminti toate verile de acum în colo, la prisaca lui moș Fotea, un albinar cu mierea și nectarul in oase. Bătrânul prisăcar trăia pe dealul lui Visarion, mai aproape de pădure, unde copilașii lui dragi, așa-și numea cei 100 de stupi pe care-i întreținea, să se simtă bine, având aproape și floarea de tei, și floarea de salcâm, dar și toate florile câmpului din care să se îmbete la o primă sărutare. Atât de mult își dorea moș Fotea ca albinele să trăiască în raiul prisăcaresc pe care l-a creat. Din experiența lui de albinar, știa foarte bine că albinele roiesc, de nu le plac condițiile de trai în stup, de aceea le așternea arome care mai de care mai frumoase cât e ziua de lungă.
    Am luat la pași mărunți dealul lui Visarion, și până la ridicarea soarelui de-o suliță pe cer am ajuns la cea mai pitoreasca prisacă - cea a lui moș Fotea, albinarul căruia i s-a dus faima în toată Valea Cumpenei. Curios, am vrut să mă conving cu ochii mei. Ajuns acolo, mi-am dat seama că nici un loc în ținut nu-i semăna, mi-am zis de cum am pășit pe colnic. Pe coasta de deal, sub piscul abrupt stăteau ca la închinăciune zeci de căsuțe multicolore, care se contopeau firesc cu florile câmpului și mireasma codrului sub care își înalțau trufaș aerul de regine. Totul in jur era poveste, împrumutase și câmpul și ceru cromatica unui curcubeu splendid când, de odată un nor de fum negru și balauros mi-a impăienjenit retina - era vraja unui roi grăbit să ia drumul pribegiei cât Regina- Mama nu e cu ochiul pe el. A luat-o la fugă prin măraciniș, prin ponoare, abandonând cu înverșunarea căldura unui rai gătit ca de sărbătoare de moș Fotea.
   Atâtea încercări m-au copleșit în acel moment, că deja mă vedeam polen pentru albine, dar, de undeva din inima prisacii a ieșit bătrânul albinar și m-a asigurat că, atât cât mă aflu pe moșia lui, nimic rău nu mi se poate întâmpla. M-a pus la masă, m-a servit cu sirop de floare de soc, îndulcit cu miere de mai, oblojindu-mi astfel tremurul din oase care nu mă lăsase nici atunci, nici multă vreme după aceea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ziua în care n-am mai plâns

               imagine: pinterest      Era 4 dimineața, zi de sâmbătă când a urcat în microbusul ce avea s-o ducă pentru prima d...